
Een goed opgesteld advertentie is onmisbaar om een effectieve Twitter campagne te voeren. Met een advertentie op Twitter kun je nieuwe doelgroepen bereiken. Bijvoorbeeld mensen die jouw account nu nog niet volgen. Maar de advertentie die je gebruikte is daarin essentieel. Met deze 5 tips voor effectieve Twitter advertenties loop je vooruit op de concurrentie.
5 tips een goede Twitter advertentie
In de marketing gebruikt men veel beïnvloedingsprincipes deze kunnen ook op Twitter uitstekend worden toegepast. Deze 5 tips helpen je om je Twitter advertenties succesvoller te laten zijn.
Pas urgentie toe
Geef mensen een reden om meteen actie te ondernemen. Door een korte looptijd of beperkte voorraad onderneemt men eerder actie.
Percentages zijn als korting gewilder
Uit analyses van het klik gedrag van Twitteraars blijkt dat men vaker klikt op Tweets waarin de korting als percentage wordt weergegeven. Geef kortingen dus aan als “Nu 25% korting” in plaats van “Nu €25,- korting”
Geef iets weg
Het geven van iets trekt altijd de aandacht. Nu hoeft een weggevertje niet altijd fysiek te zijn. Een downloadbaar product kan heel goed gebruikt worden.
Geen hashtags
In een advertentie betaal je om gezien te worden. Bij een onbetaalde advertentie kan je via andere middelen zoals een hashtag de zichtbaarheid vergroten. Gebruik je een hashtag in een advertentie dan heb je zelfs de kans dat die veel gebruikt gaat worden en je mensen juist van je advertentie wegleidt.
Een vraag stellen
Vragen stellen is altijd een goed middel om mensen te laten nadenken over wat ze zien of lezen. En als ze denken het antwoord van je te krijgen zullen ze sneller de call tot action van je advertentie opvolgen.
Zelf aan de slag gaan? Kijk dan even op de page van Twitter over dit onderwerp.
Geef een antwoord
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.