De in-company trainingen van LB – C worden altijd afgestemd op de deelnemers en het bedrijf waarvoor de training uitgevoerd wordt. Er kan gekozen worden voor 1 enkele training of een combinatie van trainingen.
Social media de basis
Basis training over social media. Wat is social media en hoe gebruikt men social media. Deze training is heel geschikt om eventueel niveau verschil bij medewerkers gelijk te trekken. Er is voldoende ruimte voor het stellen van vragen en eigen inbreng. Naast de algemene toelichting op social media worden de meest populaire platforms nader bekeken.
Social media strategie
Het gebruik van social media heeft voor elk bedrijf een doel, maar welke. Met een social media strategie wordt dat duidelijk. Daarnaast geeft het aan welke “regels” er verbonden zijn aan het gebruik van social media. Waarom en hoe zetten we binnen het bedrijf social media in en wie heeft daarbij welke rol zijn de belangrijkste leerpunten uit deze training.
Content planning
Social media zonder content is als een huis zonder meubels en dus is er content nodig. Welke vorm, frequentie en uitvoering wordt er gebruikt. Hoe wordt dat gemaakt, wie doet dat en hoe zorgen we voor een duidelijke plaatsingsmethode? Deze training geeft inzicht in alle onderdelen van content, van idee tot creatie. Indien er voldoende tijd is wordt een deel van de training gebruikt om meteen al een voorraad bruikbare content ideeën aan te leggen.
Een beter LinkedIn of Xing profiel
Veel medewerkers hebben tegenwoordig wel een profiel op LinkedIn of Xing (de Duitse tegenhanger van LinkedIn). En vaak kunnen de profielen net wat beter worden aangekleed. Maar de mogelijkheden zijn soms net teveel om door de bomen het bos te zien. In deze training lopen we het profiel stap voor stap door. Hiermee wordt onduidelijkheid over functies, niet weten van mogelijkheden en het maken van profielfouten weggenomen. Een aantal tips en trucs kunnen meteen tijdens de training worden doorgevoerd.
Hoe werken Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn
Na een algemene toelichting op de platforms volgt een knoppentraining. Insights, tips en tricks voor een eenduidiger gebruik.
Beheer van bedrijfspagina’s op Facebook en LinkedIn
Het aanmaken van een bedrijfspagina op Facebook of LinkedIn is het volgen van een aantal stappen. Na het doorlopen daarvan begint het verdere inrichten en beheer van de pagina. Waar zitten de valkuilen? Wat zijn aandachtspunten? en welke knop is waarvoor? In deze training wordt daar nader naar gekeken, een opzet gemaakt en verder uitgewerkt.
De trainingen zijn zeer praktisch van aard en duren 4 tot 5 uur met maximaal 8 deelnemers. De kosten zijn 495,- exclusief BTW, locatie- en reiskosten.